”Dagens dubbel i tårta”

Dubbla utmärkelser till Steinbrenner & Nyberg dels från Mölndals stad och dels Företagarna Mölndal.

I går fick det Mölndalsbaserade bageriföretaget Steinbrenner & Nyberg två olika utmärkelser. Årets företagare 2016 och dessutom fick Urban Nyberg utmärkelsen Årets Mölndals ambassadör. Steinbrenner & Nyberg har sedan i september 2014 sitt bageri och kontor i området Jolen i Mölndal.

Utmärkelserna delades ut under en inspirationskväll under namnet Meet Inspiration på Pedagogen Park i Mölndal.

Företagarna Mölndals ordförande Anita Alrikson läste upp motiveringen som löd:

”I ledningen finns stor erfarenhet och kompetens från konditori, bageri och restaurangverksamhet vilket har resulterat i en mycket framgångsrik utveckling med 50 anställda och 9 butiker. Detta trots ständig konkurrens från olika diettrender och inte minst dagligvaruhandelns utbud. Företaget konkurrerar inte med pris utan satsar hårt på utvalda råvaror i alla led.”

Steinbrenner & Nybergs VD Urban Nyberg säger i glädjeruset efter han lämnat scenen för att ta emot priset att:

-Detta är ett erkännande att vi jobbar på rätt spår och att det inte finns några genvägar till ett riktigt bagerihantverk och god kvalitet utan det är hårt jobb som gäller. Dessutom känner vi oss väldigt välkomna till Mölndal, så detta erkännande borde egentligen gå till hela Mölndal som tagit emot oss med öppna armar, säger Urban och skrattar glatt.

Tidigare under året så fick Steinbrenner & Nyberg även ta emot 5 fyrar i Göteborgs-Postens test som Göteborgs bästa semla. Dessutom fick konditoriet på Centralstationen ”Årets restaurang 2015” av Jernhusen.

-Ja, det har onekligen varit en spännande sista halvår, mycket tack vare vår egen tårtprinsessa Angela och personalen hos oss har gjort ett fantastiskt jobb säger försäljningschef Håkan Steinbrenner.

Foto: Jannicke Claeson