Pressrelease                                                                Göteborg 2014-01-08

Steinbrenner & Nyberg bygger nytt för nästa generation

Göteborgska familjeföretaget Steinbrenner & Nyberg bygger nytt bageri och produktionsanläggning i Mölndal. Detta blir företagets 4:e bageri, första spadtaget tas den 14 januari och inflyttningen är planerad till september i år.

-Man kan väl säga att vi har ”vuxit ur tårtan” säger företagets VD Urban Nyberg.

Efter att företaget under hösten startat sin 10:e butik på Centralstationen i Göteborg börjar det kännas trångt i de nuvarande lokalerna på kämpegatan. Därför satsas det nu på att bygga en helt egen anläggning med större möjligheter för framtiden. I de nya lokalerna ligger även ett stort fokus på utrymmen till utbildning, relax och träning för medarbetarna.

Steinbrenner & Nyberg är ett familjeföretag med anor sedan 1898 genom det välkända Ehlers bageri som också ingår i företaget.

Efter de första lokalerna belägna i Länsmansgården har man huserat på två adresser vid Kämpegatan i Holmens industriområde. Senare i höst blir det alltså till området Jolen i Mölndal som företaget flyttar samt öppnar ny butik i anslutning till produktionsverksamheten.

Den 14 januari 2014 klockan 14.14 tas det första spadtaget till byggnationen. Tillfället till ära har man tagit fram två specialgjorda spadar, en med tre handtag till den nuvarande ledningen och en med fyra till den nästa generationen.

”Det är en stor dag för hela familjen, självklart skall våra barn också vara med och ta första spadtaget” säger försäljningschef Håkan Steinbrenner.

Företaget har 10 butiker och caféer samt driver även Amanda Boman Bar & Bistro i Saluhallen. Omsättningen för 2013 beräknas uppgå till runt 40 miljoner och har 45 årsanställda.

Kontaktuppgifter för mer information:
Emelie Rutgersson
emelie@steinbrenner-nyberg.se